Skip to main content

我最討厭的東西...

在下EQ 低, 不能接受擁有多過五項以下條件的同業 (在下幹 I.T. 的):

1) 年資比在下高
2) 職位比在下高
3) 工作能力比在下低
4) 經驗比在下少
5) 出錯比在下多
6) 唔識又唔問, 錯左仲要話自已無做過

一旦發現,必用 毒舌、嘲諷 攻擊。請恕在下無能,但現在我深信,低級但影響力大的錯誤,這個 項目現在付不起...

Comments

安諾勿斯 said…
小弟都EQ低,都唔能夠接受衰超過以下五項o既同行:

1) 年資比小弟淺
2) 職位比小弟低
3) 聽教程度小弟低(唔聽教)
4) 經驗比小弟淺
5) 重複出錯比小弟多(成日犯d careless mistake)
6) 唔識又唔問,錯左又唔認,仲要話小弟冇教過(最憎!!)

一旦發現…萛啦,時下d靚仔係咁架啦…
Kenny Yan said…
係靚仔都仲會聽教聽話,問題係 嗰 d Pat Pat 俾我老的,錯左 N 次都仲係點唔明嗰 d ~ 如果唔係同一個 Project 我都只會得啖笑,一齊做野我就真係笑唔出,仲會萬分扯火。

難道真係要佢罰抄一百次 "我以後 Check In 前會先試一下"? XDDD

如果係靚仔...我心都仲會存希望...嗰 d 自以為是 又唔肯認衰的 Pat Pat,在下無能為力...除左希望佢地唔會產生負數人日之外,還可以幹啥?
OTL
Anonymous said…
近來我迷上了<<The undercover economist>> 同埋<<The logic of life>>。

兩本書的重點都係講緊一樣野。
人係 rational (理性)的,人所做做事情係會 respond to incentives。

所以,呢個問題係社會問題,唔係一人或幾個人可以 control 同 manage 的。

家下,叻或醒目的香港人,係唔會入IT 呢行。雖然呢個事實唔係咁 encouraging ,但呢個係事實。君不見大學IT 收生成績每況愈下,我雖然不太認同就是讀書叻,做野就"一定"會好D,讀書不成,做野就差D。

但這個關係係有一定程度的 correlation ,我叫呢D 做 statistical discrimination。

講返轉頭,其實我某程度上接受左身邊D人做事未比事事盡如人意。基於時間關係,只要表面上 okay ,我就算了。

正因為人係 respond to incentives ,當放工時間係建基於你幾早可以 fix 曬D 1 2 6 priority bugs ,你就唔可以期望佢地會好靚仔咁 fix bug ,或見到D 唔妥的地方,都好心 fix 埋。

當無論你係 weekdays 做得幾快幾好都好,都不能避免周未不用上班的時候,那平時做得快做得好又有甚麼用?

又例如,如果肯挺身指出工作的問題,又或者挺身去擔當更重要的任務,而換來的,只係更重的 workload ,更長的工作時間,更大的壓力。那麼你怎能要求teammates 會 motivated 呢?

其實,要IT項目做得成功,人的因素十分重要。而要 motivate team member ,一個正常的 incentive system 好重要,例如,只要能在指定時間內做完一個 task in good quality ,咁就唔駛 weekends 返工,咁先可以 motivate people。

我成日都講, motivation 係PM要做的事,而不是team member 的責任。

Respond to incentives 係人之常情,請恕我今次打得比較長。:P

My 2 cents
Kenny Yan said…
只怪我認知不足,經驗不足,EQ 低,對此情此境無能為力...

但這正正是我最討厭的感覺...
Anonymous said…
其實project中有二種人, 一種係死仕,一種係non-死仕. 對non-死仕來說, 我明白Alex所指的incentive. 對死仕來說, 可能只是要做好自己的工作.

要有全team motivation - 可以要由死仕感化non-死仕, 令更多non-死仕變成死仕,或是由team leader帶起...

死仕 - 我唔係話做到7x24,要日日咁做, 一定唔得.只係...要有想把project做好既心,過得了自己.

Task in acceptable quality - 其實我會覺得這是一個人對自己的基本要求,不應在要incentive之下而要做到的. 要過得了自己.
安諾勿斯 said…
小弟作為一個「老屎忽」,都深明恃老賣老,不求甚解,得過且過,要後輩執屎,係「老屎忽」o既通病。

未試過照check-in,見怪不怪lu。未compile過照check-in,搞到build都build唔到,大有人在。有時對d執迷不悟o既人,真係要執善固執。build唔到,send個email俾全世界,話俾人聽,因為某人o既careless mistake,搞到個build delay n個鐘,等佢成為千夫所指。再唔係,叫你老頂搵佢做build。佢領翻一兩次o野,執翻自己d屎,我諗佢哩世都記得試code。

哩個世界「負人頭」多的是,緊係有個係左近。「負人頭」有破壞冇建設,應該係炒之而後快。現實係,「負人頭」始終出緊糧,炒佢又要出多筆,唔化萛。既然「負人頭」要計人頭,你老闆都要搵地方absorb o左佢。如果你條team咁不幸被欽點中,咪當之前好彩今次還翻。

既然「負人頭」係你條team係鐵一般o既事實,唔開心又係做,開心又係做,倒不如開心d,諗吓點樣work with「負人頭」,諗吓點樣可以令佢「負」少d。做o野時盡量提多d佢,甚至捉住佢手仔做,鋪埋條路俾佢行,希望可以令佢o既殺傷力減到最低。都唔得,咪做埋佢個份,徹底凍結佢。

你會問咁「忍辱負重」咪好蝕底。小弟唔係叫你做死仕,齋做唔嘈。要嘈,仲要嘈得有咁大聲得咁大聲,要全世界知「負人頭」幾唔點,你幾「忍辱負重」,你老闆先有籍口郁佢。老闆見個project搞得點,又見你以大局為重去幫「負人頭」,老闆一定加你分。如果你老闆無動於終,一d表現都冇。咁睇黎你老闆對你都唔多重視,都係「靜極思動」o既時候。

最後,小弟想回應motivation。好似打籃球咁,你可能打pg、sg、sf、pf或者c,每個位都有自己o既分功。如果你打好自己個位,有時要補吓隊友,你係一個好好o既player。但係,如果你想做一個great player,不單要打好自己個位,補到隊友,仲要場外場內激勵你o既隊友,發揮隊友o既潛能,提昇隊友o既能力,MJ就係當中o既表表者。公牛王朝,Phil Jackson唔係一個最好o既教練咩?但係打緊o既時候,如果唔叫暫停,Phil Jackson幾勁都好,都好難幫到隊波。係場內激勵領導隊友o既責任,往往落o左係MJ到。如果你想做一個great player,小弟諗你會知點做。
Anonymous said…
對於Motivation 這個看法,只是將我觀察到的現象,嘗試用一套比較有系統和理論基礎來解釋。

這個一個數十人的項目,我可以說,這是我見到 motivation/incentive system 上的一個漏洞。共產經濟主義的失敗,是因為在系統上沒有考慮到人respond to incentives天性問題。

在這裡的 incentives ,並不是指「錢、晉昇機會」呢D狹窄的範疇。其實,可以係好簡單的,我只想早點放工照顧家庭、見下我的bf/gf、想早D吃飯、想早點休息等等。

此外,項目的system 和 process 會因為人數眾多而變得比hero 重要。

如果一個 project 的成功,只係靠一部份hero努力,那只是停留於CMM level 1 的階段。

聽見上頭想把quality 做好,但 process 上如何做呢?如何做好QA 呢?並沒有提出具體的方案。

純粹得一個 mission statement 或者 mission objective 是不足夠的。

其實,在下心中確有許多老生常談的方案。例如,code review 、design walkthrough、定好曬D coding convention/exception handling 先開始做等,但可惜是...... 時間人手根本不足夠。

我也曾經講過,如果,你要比我執正來做。80% 的 code 要 rewrite ,一半的人要來過 intensive coaching,但現實是,我們需要團隊的力量在 deadline 之前 deliver,team leaders 亦忙於自我救火,要做防火預防措施..... 談何容易!

Popular posts from this blog

生日快樂!

To all people I know who were gave birth today~ Happy Birthday! Wish you a healthy and wealthy year! 收到了妳的回覆,心有點痛,但...還是多謝這些年來的照顧 ~~~ T_T 讓我在這個時空 哭一會好了 T_T

機構目標 Organization's Objectives

 今早 發生了一個小故事. 是咁的, 今早有位快递員送了一個 生果 籃到在下家. 過了一段時間後, 該 快递員發了個語音訊息給在下, 問可否拍一張 生果 籃的照片並傳給他. 當時在下已跟內子把該 生果 籃拆了, 並將生果放入雪櫃.  該 快递員又發另一個語音 請求如若生果尚在的話, 可以隨意放回再拍照給他, 好讓 他交差.  是日在下十分合作, 如他所願地發了他需要的照片好讓他交差. 在這個故事內, 我可以推斷 / 想像到 該機構 需要快递員 拍照以證明生果 籃在甚麼情況下送到目的客戶地址。但若然  快递員 忘了這一步呢? 若果快递員對閣下作出以上要求, 閣下又會否理會? 在一個人多的機構內, 很多時候都有很多大家都不太明白為何要做, 但大家都正在做的程序。會不會都有跟以上故事差不多的效果? 也許閣下會覺得 在下沒有勇氣對該 快递員 直斥其非, 只敢在這吐糟。不過, 這個是  快递員 的錯嗎? 非也, 是因為香港土地不足!!