Skip to main content

等錯車

昨天,佷特別 ~ 特別在於 :
1) 肚痛了四天,朝早終於忍不住要睇醫生
2) 即使仲有少少肚痛,我依然番工
3) 終於記得帶手信番公司 請 同事食
4) 晚上到了沙田 跟 同事們打羽毛球
5) 打完波後,我任由最後一輛 85 號由我面前駛過,然後,我邊用手機看 Google Reader 邊等。等了三十分鐘才走去望一望個時間表 .... 最後一班車 已在 十一時 十分開出... 我印象中,我是第三次等這班不會開出的車。

人生旅途中,你又有幾多次發現自己在等一班不會再開出的車呢?得悉了後,你又如何處理?我們又有多少時間,可以讓自己活在 希望、期盼之中!?

我係咪都係時間醒一醒? 香港的 I.T. ...OK ~ 其實我無打算,亦不可能 改變現有的風氣 和 大眾對 I.T. 的認知。似乎出來工作這幾年,客戶都不太尊重我們這個行業。程式無誤係天經地義;一旦有錯就理應處斬 或者 凌遲處死,將你罵得狗屁不如。 當然,世界上總有些客人係客客氣氣,不過...真係少...如果有,通常佢都係編程出身的...

由我第一次接觸 I.T. 時 (在那個綠色螢幕 裏打 存在 1.2 吋磁碟的 遊戲 ),我已經覺得 I.T. 很神奇,人們竟然可以將這個小盒子內 製作出一個虛擬環境,讓小孩子樂此不疲。後來,由於大學時有機會學編程,一學便將自己本來是徧向 電子工程 的課程 轉向 軟件工程 (但遺憾 成績不好,轉不過去...)。出來工作後,還學會了如何用 PHP + MySQL 幫中小企做 Content Management System。之後還學了一大堆有關 Java 的東西,但...又如何,每次鄰居 / 親戚 問起我幹甚麼,我都要解釋一徧 我幹的是甚麼,還要婉轉地告訢他們 我不是電腦 / 電器 維修員,以免他們他朝一日見部 微波爐 壞左叫我去幫手整。這些都不打緊,因為我可以原諒他人的無知。

其實我工作但求做得開心快樂 (當然人工不要低過 巿價太多)。當我繼續往上爬時,我的知識和要求已經不再是 "Work 就算" 的 Level。有時候,有些人會覺得我很完美主義,但係我深信 Guru 所講 的 Object Oriented、Reuse、Design Pattern、Automation、Methodology 都係經過歲月過濾後得出的智慧成果、金石良言。 但係...點解...永遠都因為無時間 同埋 唔夠人 而 放棄使用,而選用 Code and Fix ,而最後又重蹈覆轍!?最難受的不是那些 付出過的精神和時間,而是 不止一次見到 而不知如何去阻止。這感覺就如 天馬醫生 見到 約翰 N 次殺人 而又阻止不到一樣的痛苦...

面對電腦、程式,要找錯跟對一試便知;但人類...真的很難攪得清楚明白。自問自己不太懂得處理人的問題,如果要進身去管理,只怕在下會令很多人都很難受 (在下信法家 的管理哲學)。

老實講,在下現在都仲未敢走出 I.T. 界 呢個安全地帶,但係...最近我已經覺得再留於此 就如 等那輛不會開出的巴士一樣。係咪都應該係時候,改坐另一班車!?雖然去的地方不如我的初衷,但始終有車會來 而且 會去到更近我 目的地 ~~~

Btw, 我的目的地 : 很悠閒地生活 而且不必任何人 (包括自己) 擔心 ~~~

Comments

Anonymous said…
想要整頓或創新,只有你是老大或者全部都是同樣想法的人才行。香港或者外國都是一樣的。
Anonymous said…
你就快完成整個黯然銷魂的過程,家下係最黑暗,最令人感到沮喪,最使人萌生放棄念頭的時候。

過了之後,你會正式成為 Quad Core,請不要放棄IT,香港IT係需要你這樣的綠洲。

^_^
Kenny Yan said…
>小影
但似乎香港很少這類人...

>Alex
我同自己講 ~ 最後今年,如無起色,不如不做 ~
安諾勿斯 said…
堅兄仲咁後生仔,唔好咁輕易放棄。最緊要知道自己o既目標同埋長短處。其實,唔係一定要轉行,倒不如出外走一轉,可能會有新體會。

法家o既管理哲學?堅兄咁執善固執,絕配。
Kenny Yan said…
>安兄
在下只係在盤算 是否 等錯車... 可能是在下不夠經驗,可能是在下性格有殘障,可能...它一心要試驗我...

放假到布吉時,在下在僅有的時間內 反思了一下,是我的命水差 還是 際遇差...個個 Project 都有中左以下幾點 :
* Ad hoc requirements management
* Ambiguous and imprecise communication
* Brittle architecture (architecture that does not work properly under "stress")
* Overwhelming complexity
* Undetected inconsistencies in requirements, designs, and implementations
* Insufficient testing
* Subjective assessment of project status
* Failure to attack risks
* Uncontrolled change propagation
* Insufficient automation
(from RUP @ wikipedia)

次次都係咁...而我坐以待斃...又次次都甘願自我犠牲而成全大業 ~~~ 少不免有點累...今次,絶望的層面已經推廣到香港整個業界。

Btw, 其實各位有無聽過話香港有 成功的 J2EE Solution 例子呀?在下孤陋寡聞...
安諾勿斯 said…
哈哈,十樣中哂,仲勁過中六合彩。

做親啲project都爛尾,其實都幾黑。不過,如果project都未爛尾,而堅兄就真係「坐以待斃」,就好似唔係講得幾通囉。

一人之力好多時唔可以改變啲乜o野,但係「坐以待斃」等如冇嘗試,冇試過點知冇o野可以改變到。更何況,大改變係由好多小改變累積而成。一步到位唔係唔得,不過有難度。由啲就手o既小改變一步一步做,可能有意想不到o既收獲。

同埋,針拮唔到肉就唔知痛,要人聽得入耳,最好係係人地踩到蕉皮跌親,你扶起佢後,佢正想講多謝o既時候,你話佢聽可以點做,佢就最入耳啦。
Kenny Yan said…
坐以待斃...就即係等個 Project PK 希望 d 人會醒覺 law...但係...d 人去到嗰一刻又只會更加努力去做埋 d 更 labout intensive 的工作...仲要有以下對白
"老闆, 唔夠人呀!"
"好多問題呀...I have try my best ga la"
有幾多個 Sacred Cow 係會努力改進 ga ~

同好多人講 做 JUnit、做好 d OOAD,一般反應都係話無時間 ga ~ 但係去到最後咪又係A 改完個 bug 就 overwrite 左 B本來個 functionality ~ 永遠都係唔夠時間...永遠都係 "無辦法啦...無時間" 最後咪由得佢炒粉 law ~ 講左唔聽...我真係...無能為力...但求自己唔似佢地就算 ~

I HATE THAT!
安諾勿斯 said…
又真係幾無奈o既…

啲人要死,真係冇佢辦法。小弟跟過個pm又係呢種人,叫佢做好啲process又唔聽,又唔識得protect自己,係咁俾人撳住打,要小弟食哂佢啲屎。最後,老闆都頂佢唔順,炒o左佢。

講真食佢啲屎o既時候,真係學到好多o野,學到唔少暗黑兵法。到而家,諗真啲反而要多謝佢。
Anonymous said…
趁後生,不如去其他IT公司觀摩o下. 何況魚唔過塘,真係唔肥.
Kenny Yan said…
>RICA
肥我個身體就已經好肥 ~~~ XDDD
不過呢...每次去到新環境,又要重新定位、再同 d 同事攪好關係、又要 set up 好個 communication protocol ~ 都幾花時間 ~~~

現在工作,公司為左減少打後的開支,都係用 合約制咁請人。雖然係會做得無乜歸屬感,不過亦因為咁 ,所以做得唔高興,就真係可以即時同佢 say Good Bye ~~

Btw, 我個 topic 係等錯車...寫的時候, 在下覺得...係香港的 I.T. 無希望 ... 諗住一係番大陸...一係就出外國...唔留在香港 dup 石仔

Popular posts from this blog

生日快樂!

To all people I know who were gave birth today~ Happy Birthday! Wish you a healthy and wealthy year! 收到了妳的回覆,心有點痛,但...還是多謝這些年來的照顧 ~~~ T_T 讓我在這個時空 哭一會好了 T_T

機構目標 Organization's Objectives

 今早 發生了一個小故事. 是咁的, 今早有位快递員送了一個 生果 籃到在下家. 過了一段時間後, 該 快递員發了個語音訊息給在下, 問可否拍一張 生果 籃的照片並傳給他. 當時在下已跟內子把該 生果 籃拆了, 並將生果放入雪櫃.  該 快递員又發另一個語音 請求如若生果尚在的話, 可以隨意放回再拍照給他, 好讓 他交差.  是日在下十分合作, 如他所願地發了他需要的照片好讓他交差. 在這個故事內, 我可以推斷 / 想像到 該機構 需要快递員 拍照以證明生果 籃在甚麼情況下送到目的客戶地址。但若然  快递員 忘了這一步呢? 若果快递員對閣下作出以上要求, 閣下又會否理會? 在一個人多的機構內, 很多時候都有很多大家都不太明白為何要做, 但大家都正在做的程序。會不會都有跟以上故事差不多的效果? 也許閣下會覺得 在下沒有勇氣對該 快递員 直斥其非, 只敢在這吐糟。不過, 這個是  快递員 的錯嗎? 非也, 是因為香港土地不足!!